Maak je klaar
Voor de toekomst
Maak kennis met de dagvoorzitters
Kies drie van de zeven inspirerende workshops!
Werken met plezier en goed presteren
Heb je veel plezier in je werk en wil je dat zo houden? Of wil je méér plezier in je werk? Je maakt kennis met de zeven bronnen van arbeidsvreugde en krijgt een praktisch meetinstrument. Zo krijg je meer inzicht in wat jou persoonlijk plezier geeft in je werk én hoe je daar meer van kunt krijgen. Je leert onder andere hoe je de bronnen kunt gebruiken voor meer diepgang in je jaargesprekken en voor grip op werkdruk. Leidinggevenden kunnen hun medewerkers inspireren tot meer werkplezier en prestaties.
Verandermanagement: Beïnvloeding en onderhandeling
Mensen zijn gewoontedieren die moeilijk hun routines van gedrag kunnen doorbreken. De grondslag hiervan ligt in de evolutionaire kenmerken van mensen. Binnen organisaties wordt door contextuele ontwikkelingen wel een beroep gedaan op het aanpassings- en verandervermogen van mensen. In de workshop gaat prof. dr. Rob Blomme in op de condities voor mensen om gewoontes en routines te doorbreken en organisatieverandering mogelijk te maken.
Gaat het Notariaat de horeca achterna?
Bij vrijwel alle cafés en restaurant hangen vacatures. Veel horecazaken zijn deels gesloten omdat ze de roosters niet rond krijgen. Ook sommige lagere scholen kennen een vergelijkbaar probleem voor onderwijzers en sommigen zijn overgegaan op een vierdaagse schoolweek. Staat iets dergelijks het notariaat te wachten? Wat kun je doen als werkgever? Hoe word je aantrekkelijk in een te krappe arbeidsmarkt? Hoe val je op? Wat kun je bieden?
Optimaliseren van je dienstverlening en werkwijzeCliënten weten steeds beter wat ze verwachten van dienstverleners. Dat geldt ook voor notariële diensten, waar de inhoud voor veel cliënten wat abstract is en de wijze van dienstverlening steeds belangrijker wordt voor tevredenheid. Ook voor jou is het dus belangrijk te weten waar je cliënten blij van worden, daar met jouw dienstverlening goed op in te spelen en dat goed zichtbaar te maken. En vervolgens de interne werkprocessen daar optimaal op aan te sluiten zodat jouw dienstverlening consistent én efficiënt is. Het resultaat is hoge client tevredenheid én lagere kosten, wat goed is voor omzet en winstgevendheid. Dat klinkt eenvoudig – en dat kan het ook zijn. In deze workshop gaan we in op al deze aspecten en bespreken hoe je dit eenvoudig maar goed aan kunt pakken.
Het kip ei dilemma bij LegalTech. Eerst de technologie of eerst het proces aanpakken, waar te beginnen
Door de ontwikkeling van de technologie, komen er in de juridische markt steeds meer LegalTech toepassingen bij. Waar er 10 jaar terug slechts een handvol aanbieders van document automatiseringsoplossingen waren, zijn er inmiddels wereldwijd meer dan 250. Er is dus echt keuze te over. Al deze oplossingen zijn er op gericht om het werkproces van de jurist te vergemakkelijken en te verbeteren. Maar hoe zorg je er nu voor dat als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, dat deze techniek ook daadwerkelijk voor je gaat werken. Met voorbeelden uit de praktijk (zoals Evidend, het digitale aandeelhoudersregister van Sdu), neemt deze workshop je mee in hoe je naar (werk)processen kan kijken, kan herkennen waar deze waarde toevoegen en waar in deze processen LegalTech kan worden ingezet. Met als doel dat je aan het einde van de workshop dit op jouw eigen processen kan toepassen.
Houd de security van jouw kantoor op peil met deze 10 best-practices
Het zal je maar gebeuren. Jouw kantoor wordt aangevallen door hackers en wekenlang digitaal gegijzeld. Het enige wat je kunt doen om weer beschikking te hebben over jouw gegevens is betalen… Het is helaas geen uitzondering meer vandaag de dag. Hoe kun je dit als kantoor voorkomen? En welke mensen en leveranciers moet je hier in betrekken? Lex Jansze, corporate information security officer bij PinkRoccade Healthcare en TSS, neemt je mee in zijn jarenlange ervaring in de (cyber) security. Met 10 praktische do’s en don’ts kun je direct aan de slag met het veilig houden van de gegevens op jouw kantoor.
Basis Online Marketing voor het Notariaat
Tijdens deze workshop neemt Lars van Maatwerk Online je mee in de mogelijkheden van online marketing in de branche. Verwacht geen ingewikkelde zaken maar echt een basisoverzicht van de online marketing mogelijkheden. Je leert de basis van bijvoorbeeld Google en Meta (Facebook). Je loopt de zaal geïnspireerd uit en beseft: wij moeten iets met online marketing.
Volg de paneldiscussie: De (digitale) toekomst van het notariaat
Notariaat van de Toekomst
Hét congres waar je bij moet zijn in 2023!